Основные правила того, как общатся на дороге с гаишником. Теперь времени они у меня отнимают не более минуты, и с чувством гордости что еще одного гаишника опустил ниже плинтуса ПО ЗАКОНУ с нетерпениемжду встречи со следующим

. Вот беда только - им уже не хочется со мной связыватся

Дай Бог что бы мое писание тоже кому-то помогло, ничего нового, но все коротко и ясно!
Вправа 1. З'ясовуємо причину зупинки
Для початку навчіться реагувати на зупинку інспектором ДАІ спокійно. Пам'ятайте, що вони не мають права вийти за рамки закону, а стоять на його сторожі.
Тепер, по суті: існує два варіанти зупинки ДАІ - за порушення і «просто так» - перевірка документів, дихніть тощо. Розглянемо ці варіанти.Варіант перший: їдемо зранку на роботу, стоїть патруль і «косить» - гальмує всіх підряд, перевіряє документи, «дихніть» тощо. Зупиняють. Стандартна ситуація: бур-бур-бур, інспектор Петренко, ваші документи. Наші дії:
1. Ніколи не виходимо з машини. У інспектора ДАІ немає права цього вимагати. Він може згадати, що він працівник міліції, й відповідно до закону України «Про міліцію» ми повинні виконувати законні вимоги працівника міліції. Ми наголошуємо на тому, що в цій фразі ключове слово «законні». Висновок: із машини не виходити, говорити через опущене скло.
2. Водій має переконатися (перед тим як дати свої документи), що цей інспектор справді є працівником ДАІ. Будь-хто може форму й жезл десь узяти. Тому, посилаючись на ст. 5 закону «Про міліцію», ВИМАГАЄМО пред'явити посвідчення працівника міліції. Дуже бажано ПІБ і номер посвідчення переписати. Це дасть інспекторові зрозуміти, що в разі чого ми точно знаємо, на кого конкретно скаржитися. Крім того, дуже бажано звірити обличчя в посвідченні з «оригіналом». Вони ж це роблять, коли дивляться наші права? От і ми зробимо.
3. Просимо інспектора пред'явити постову відомість (документ, за яким патруль має право й повинен нести чергування в цьому конкретному місці). Хто знає, може, вони після роботи на «халтурку» виїхали. Якщо не показали, не забуваємо потім у разі складання протоколу вказати про відсутність постової відомості.
4. Згідно із Законом України «Про дорожній рух» ми маємо право знати, з якої причини нас зупинили. ВИМАГАЄМО сказати причину зупинки. Пам'ятаємо, що «перевірка документів» - це не причина, а бажання інспектора. Перевірка документів - процедура для нас принизлива, вона віднімає наш час і нерви. Якби нас під будинком щоранку зупиняв ППСник і просив пред'явити документи - ми образилися б? Ось і на працівника ДАІ ми теж ображаємося, навіщо нас відволікати, якщо ми нічого не порушили. Останнім часом модними серед працівників ДАІ стали такі причини зупинки:
а) Ви не пристебнуті. Порушення 100%. Радимо всім пристібатися ЗАВЖДИ. Самі так робимо, й не виникає проблеми, якою скріпкою куди сунути, щоб проклятий датчик не пищав. А насправді одного разу це врятує життя. І в ДАІ менше приводів для зупинки.
б) Операція «Зброя-Вибухівка». Це гарна «відмазка», але не має, як правило, нічого спільного з реальністю. Як встановлюється: дзвонимо в телефон довіри ДАІ (в кожному місті свій, інспектор узагалі-то повинен його Вам дати, якщо попросите) і говоримо, що там і там стоїть патруль, каже, що проводить операцію, а в нас підозри, що це не так. Питання в інспекторів закінчуються, як правило, відразу ж.
в) Характер Вашого руху викликав підозру, що ви нетверезі, тому «дихніть». Відповідаємо, що дихати інспектор буде вдома на дружину, в трубочку вони теж подихають усі разом, а ми будемо проходити експертизу ТІЛЬКИ в наркології, куди поїдемо ТІЛЬКИ на їхній машині й ТІЛЬКИ за їхній рахунок. Крім того, натякаємо, що втрачений час буде зазначено у скарзі до прокуратури, а дані інспектора в нас записані. Бажання в них, як правило, відразу відпадає (окрім випадків, якщо ви справді п'яні).
5. Іноді в інспекторів виникає бажання «відкрийте багажник». Пам'ятаємо, що це ПРОХАННЯ, а не вимога. Вимагати такі речі в них немає законного права. Вони можуть провести лише зовнішній огляд, а не обшук. Вони законно навіть відкрити двері машини не можуть - це вже обшук. Тим паче бардачок, салон, багажник. Існують варіанти, коли вони стоять разом із «Беркутом» і справді проводять якісь операції. Вимагають провести обшук багажника. Пам'ятаємо, що вони там можуть «знайти» щось, чого там ніколи не було, наприклад, кріп, загорнутий у газету «Сільське життя». Тому ВИМАГАЄМО скласти спершу протокол про адміністративне затримання та обшук у присутності двох понятих, а потім уже відкриваємо багажник. Як правило, після Ваших законних вимог бажання оглядати багажник відпадає.
6. Пам'ятаємо, що за Конституцією у нас в Україні одна державна мова, тому в разі неввічливого спілкування з вами ми маємо повне право впертися і сказати «Я вас не розумію» (актуально для східних регіонів). Часто роблю, допомагає.
7. Пам'ятаємо, що інспектори часто самі порушують Закон. Наприклад, працюють у «неробочий час», тому вчимося завжди звертати увагу на:
а) Чи є в інспектора жетон? Якщо ні, то чому? А має ж бути! Знову ж-таки згадуємо про постову відомість.
б) На якому авто стоїть інспектор? Якщо це авто приватне, то чому? Кому воно належить? Інспектор не зобов'язаний давати вам відповіді на запитання, але ми ж можемо й через прокуратуру поцікавитися, про що інспекторові й повідомляємо.
в) Пам'ятаємо про телефон довіри, ми можемо подзвонити туди з мобільного завжди і вказати на наші підозри. Висновки: якщо все робити за законом, то, зупиняючи нас, інспектор витрачає свого часу не менше, ніж вашого, а нервів, мабуть, навіть більше. І що більше зустрічатиметься їм таких «розумних» на дорозі, то рідше вони цих «розумних» гальмуватимуть. Спробуйте хоча б раз процедуру повністю: подивитися уважно документи інспектора, жетон, звернути увагу на їхній автомобіль, поцікавитися причиною зупинки, зателефонувати на телефон довіри. Через тиждень Вашу машину у страшному сні бачитимуть усі працівники ДАІ Вашого міста.
Варіант другий: зупинка за порушення
1. Ніколи не даємо грошей інспекторові. Пам'ятаємо, що коли ви даєте гроші, ви, по-перше, самі порушуєте закон - даєте ХАБАРА ПОСАДОВІЙ ОСОБІ ПРИ ВИКОНАННІ. По-друге, ви перекреслює все, що було написано вище. Закон більш не на вашому боці. І взагалі, немає за що йому давати грошей - він вам і так зробити нічого не може. Не нервуємося, поводимося ввічливо і спокійно.
2. Аналогічно варіанту першому, з машини не виходимо, пропонуємо писати протокол, на запрошення в їхню машину - відмовляємося. Не мають права вимагати.
3. Після складання протоколу УВАЖНО його читаємо. Чи всі графи заповнені? Чи правильно все вказано?
4. У протоколі є три місця для підпису: під порушенням, під коментарем і під тим, що зі ст. 63 Конституції та ст. 268 КУпАП нас інспектор ознайомив. ВИМАГАЄМО ознайомити. Радимо попередньо з ними самому ознайомитися, щоб відрізняти бекання інспектора від закону. Пам'ятаємо, що українське законодавство українською мовою, бекання про права та обов'язки російською хай розповідають росіянам заїжджим. А ми вимагаємо державною мовою (актуально для східних регіонів). У разі, коли інспектор не знає законів і не може ознайомити з вищезгаданими статтями - пишемо про це в коментарях до протоколу. Під роз'ясненням статей підпис НЕ СТАВИМО.
5. У коментарях ЗАВЖДИ пишемо фразу «З протоколом не згоден, нічого не порушував, аргументи наведу в суді». Навіть якщо порушував і згоден. Це нам допоможе надалі. Видаємо невелику таємницю: за кожен «незгідний» протокол інспекторів примушують писати пояснення, або просто влаштовують рознос, тому багато таких протоколів не доїжджають далі машини інспектора.
6. У разі перевищення швидкості пам'ятаємо, що на приладі не написано, що це МОЯ швидкість. Довести це неможливо без фото-відео зйомки. А часто відео, як і іншої техніки, в них немає.
7. Пам'ятаємо, що в нашій країні винен я чи ні - вирішує НЕ інспектор, а СУД. Тому інспектора не боїмося, сперечаємося. Пам'ятаємо, що забрати права в них повноважень немає, забрати номери в них повноважень немає, забрати машину в них повноважень немає. ЗА ЖОДНИХ ОБСТАВИН, окрім відсутності техогляду. У такому разі - на штрафмайданчик. Тому за проходженням техогляду стежимо. Розповіді про «щас заберу права», «зніму номери», «машину на штрафмайданчик» - це залякування, про що не забуваємо вказати у протоколі. Навіть якщо ви їдете без документів або машина не ваша.
8. Також на забуваємо зазначити у протоколі номер і марку автомобіля, на якому стояв інспектор (якщо автомобіль приватний). Аналогічно з техоглядом на його автомобілі. Перед законом усі рівні, й працівники ДАІ теж повинні проходити техогляд, а експлуатувати автомобіль без нього не мають права.
9. Є такий варіант, що інспектор, відчувши недобре, НЕ ДАЄ вам протокол, щоб ви туди не написали «зайвого». Пам'ятаємо, що це незаконно, ВИМАГАЄМО протокол для підпису та коментарів. У разі відмови - дзвонимо в телефон довіри і скаржимося. Висновки: так, таке оформлення займає більше часу, ніж дати сотню, але має ряд переваг:
а) це ЗАКОННО
б) це змусить працівників ДАІ запам'ятати вашу машину й більше її не гальмувати від гріха подалі.