Багато їздити на цих мотоциклах не доводилось, але з тих невеликих тестів склалось деяке враження.
Перше: хоча мотоцикли здаються громіздкими, коли сідаєш на них все змінюється. Посадка дуже зручна: глибоке широке сідло і в міру високе, ступні впевнено дістають до землі. В Super Tenere сідло, звичайно, трохи вужче, що є мінусом в порівняні. Місце пасажира в TDM-і теж широке і комфортне. Руль і підніжки теж на місці, а не як в Хйосунгу, десь ззаду.
Коли запустив мотора і рушив, теж прозрів, на малих швидкостях зовсім не важко керувати, ваги мотоцикла майже не відчуваєш!
Мотор. В старших моделях рядна двійка з розвалом 90 градусів, в останніх 270 градусів. Робота досить цікава. Особисто я вібрацій не відчув, в моторі ж 2 балансирних вали! На низьких передачах їде трохи незвично, як то кажуть, Вкл. і Викл., тобто, коли додаєш газу, мотоцикл різко починає прискорюватись, часами здається, що навіть колесо йде в юз, а коли скидаєш газ, то мотоцикл так само різко збавляє швидкість гальмуючи двигуном. Скоріше всього це особливість всіх великокубатурних одно, чи двоциліндрових мотоциклів.
На трасі до мотора не було ніяких питань, 850 кубів все таки. Думаю, що крейсер в 130 для нього не в напряг.
Скрізь пишуть, що недосконала коробка, але я цього не помітив. Передачі перемикаються чітко, хід ричага не великий, менший чим на Хйосунгу.
Ну а тепер саме цікаве: підвіски. Ясно, що на Super Tenere вони на порядок кращі чим на TDM-і, але...
Женя (якщо я правильно запам'ятав),
відео ти бачив і бачив по якій дорозі ми їхали, а знаєш з якою швидкістю?
120 км/год.! Ну так отож... До тогож, коли я сказав власнику, що мотоцикл трохи зетвердий, він сказав, що треба було перевести амортизатор в режим "Софт" (на "Хард" було, бо він дядько не маленький, 130 кеге!). Так от: в TDM-і є повний набір регулювань як передньої, так і задньої підвіски!!! До того ж задня підвіска не має ричажної системи!
Найбільше відчуття від TDM-а - ніби все життя ним їздив!
Підсумок: їздив я на TDM-і першого покоління, але націлився на другого, після 1996 року, чисто з естетичної точки зору. TDM 900 вже за дорогі, ну і по дизайну подобається менше за TDM-2.
В Україні мотоцикла брати, скоріше всього, не буду.
Буду шукати в
Польщі, або
Німеччині, там і ціни нормальні, і шукати людей, які б його привезли і розмитнили, на "Мотку" таких повно.
P.S. Маю мануал на TDM-2 російською мовою, кому цікаво, скину на електронну пошту.